Hírek, események


 Álláspályázat
Tiszadadai Nyitnikék Óvoda és Konyha
pályázatot hirdet köznevelési foglalkoztatotti jogviszony keretében
Óvodapedagógus
munkakör betöltésére

   Tevékenységi kör (ellátandó feladatok):
  •  3-7 éves korú gyermekek óvodai nevelése, differenciált fejlesztése, az iskolai életmódra és a közösségi életre való felkészítése
  •  Óvodapedagógus feladatainak ellátása a munkaköri leírásban foglaltak szerint, az óvoda helyi pedagógiai programjának megfelelően
  •  Az óvodapedagógus munkájával összefüggő adminisztrációs teendők ellátása
  •  Az óvodai programok, rendezvények, kirándulások, nyári táborok lebonyolításának segítése
  •  Részvétel a nevelőtestület munkájában
  •  Együttműködés a családokkal
   Betöltendő állás szakmacsoportja: Oktatás
   Betöltendő állás munkakörének szakterülete (munkakörcsalád): Emberi erőforrási/oktatási, képzési
   Betöltendő állás jogviszonya: Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony (Púétv.)
   Foglalkoztatás időtartama, munkaideje, formája: Határozatlan, 40 óra, teljes munkaidő (heti 40 óra), Teljes munkaidő
   Munkavégzés helye: Tiszadadai Nyitnikék Óvoda és Konyha, 4455 Tiszadada, hősök tere 9.
   Álláshirdető intézmény bemutatása: Önkormányzati fenntartású, 3 csoportos óvoda.
   A munkáltatóval, állással kapcsolatos egyéb lényeges információ (pl. jogviszony létesítés feltételei, próbaidő, illetmény/ fizetés, speciális 
   adatvédelmi tájékoztatás, szervezet honlap címe stb.)
   Az intézménynél újonnan létesített jogviszony esetén 3 hónap próbaidő a jogszabályok szerint. Az illetmény megállapítására és a juttatásokra a
   Köznevelési foglalkoztatottak jogállásáról szóló 2023. évi LII. törvény rendelkezései az irányadók.

   A pályázat benyújtása:
  •   Elektronikus úton: tdadaovi@freemail.hu
  •   Postai úton: Tiszadadai Nyitnikék Óvoda és Konyha, 4455 Tiszadada, Hősök tere 9.
  •   Személyesen: Komárominé Rikk Csilla igazgató, Tiszadadai Nyitnikék Óvoda és Konyha 4455 Tiszadada, Hősök tere 9.

   A pályázati kiírással kapcsolatosan további információ a 06-20-569 4260-as telefonszámon kérhető.

   Elvárt végzettség, képesítés: Főiskola/Felsőfokú óvodapedagógusi végzettség
   Jogállásból fakadó jogszabályi követelmények:
  •  Büntetlen előélet
  •  Erkölcsi bizonyítvány
   Az álláshoz tartozó elvárások:
  •  Jó kommunikációs és együttműködési készség
  •  Önálló munkavégzés, csapatszellem
  •  Pozitív és felelősségteljes hozzáállás
  •  Terhelhetőség
  •  Rugalmasság
  •  Kreativitás
   Elvárt szakmai tapasztalat időtartama (év): nincs

   Pályázat elbírálása során előnyt jelent:
  •  Hasonló munkakörben szerzett tapasztalat
  •  Az OVPED óvodai adminisztrációs és fejlesztő programban való jártasság
   A pályázat részeként benyújtandó igazolások, alátámasztó dokumentumok:
  •  végzettséget/szakképesítést igazoló okirat(ok) másolata
  •  adatkezelési nyilatkozat
  •  fényképes, részletes szakmai önéletrajz
  •  3 hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítvány
  •  hozzájáruló nyilatkozat pályázati anyagba betekintésről

   A pályázat benyújtásának határideje: A pályázat visszavonásáig.

   Állás tervezett betöltésének időpontja: 2024. 04. 01.


 

DigiMini1 kutatás- Mit gondolnak az óvodások a „kütyüzésről”?

A DigiMini1 kutatás alapján elmondható, hogy az intézményekben (a mintában szereplő óvodák mintegy 40%-ban) elsősorban (vagy kizárólag) szemléltetésre, az előírt témák illusztrálására használják az okoseszközöket, az internetet, ennek lehetséges oka elsősorban az eszközhiány, a megfelelő pedagógus-továbbképzések hiánya.Interaktivitás, a gyermekek bevonása digitális tevékenységekbe nagyjából minden ötödik óvodában fordul elő, minden tizedik óvodában pedig fejlesztő alkalmazásokat is használnak. Az online világ lehetőségeivel tisztában levő és egyben valóban innovatív óvodapedagógusi tevékenység azonban ritka.

A kutatás részeként drámapedagógiai módszerek alkalmazásával fókuszcsoportos kutatásra került sor, ezzel a módszerrel az óvodáskorú gyermekektől is értékes információkat lehet gyűjteni, akiket kérdőíves kutatással vagy interjúzással még nem lehet szóra bírni.

A kutatók a gyermekeket egy fiktív környezetbe helyezték, ahol egy mesebeli ország királya nehéz döntés előtt áll, mert az országában eddig még nem jelentek meg a „kütyük”, és döntenie kell arról, beengedje-e őket vagy sem, és ha igen, milyen szabályok mellett. A vizsgálatot végző kutató helyezkedett a mese egyes szereplőinek helyzetébe, majd a gyermekek tanácsadóként mondhatták el nekik a véleményüket. Ezt követően megvizsgálták, hogyan változtatja meg az országot a kütyük megjelenése, ki hogyan viselkedik az utcán. Majd a király óvodáskorú fia saját eszközt szeretett volna, és a gyermekek újra tanácsadóként segíthettek a királynak, hogy mit akar a fia, miért akarja, és ő szülőként mit csináljon ebben a helyzetben. Ezt követően a kiskirályfi kölcsönkapta az apja telefonját és azzal ment be az óvodába. Ezúttal a facilitátor a kiskirályfi szerepébe lépett, és a gyermekek az óvodapedagógusok szerepébe kerühettek, akiknek valamit kezdeniük kell a „mobilozó” gyermekkel.

Végül a játékot egy reflektív beszélgetéssel zárták, hogy nekik, mit szabad otthon és az óvodában és mit nem, illetve milyen javaslataik lennének a felnőttek számára.

A fókuszcsoport során a gyermekek így nem csak saját szemszögükből, hanem a szülők és az óvodapedagógusok szemszögéből is megfogalmazhatták az okoseszközökkel és az internettel kapcsolatos gondolataikat.

 

Az óvodapedagógusok tapasztalatai szerint az okoseszköz-használat szülői mintái gyakran valamiféle feszültséget jeleznek, a szülőkre pedig szinte egyöntetűen a kommunikáció- és kontrollhiányos magatartás a jellemző. A tiltás elvétve fordul csak elő, és az aktív résztvevő szülői magatartás sem jellemző. 

A kutatás összefoglalója itt elérhető: https://digitalisgyermekvedelem.hu/digimini1/

Vissza