Hírek, események


 Álláspályázat
Tiszadadai Nyitnikék Óvoda és Konyha
pályázatot hirdet köznevelési foglalkoztatotti jogviszony keretében
Óvodapedagógus
munkakör betöltésére

   Tevékenységi kör (ellátandó feladatok):
  •  3-7 éves korú gyermekek óvodai nevelése, differenciált fejlesztése, az iskolai életmódra és a közösségi életre való felkészítése
  •  Óvodapedagógus feladatainak ellátása a munkaköri leírásban foglaltak szerint, az óvoda helyi pedagógiai programjának megfelelően
  •  Az óvodapedagógus munkájával összefüggő adminisztrációs teendők ellátása
  •  Az óvodai programok, rendezvények, kirándulások, nyári táborok lebonyolításának segítése
  •  Részvétel a nevelőtestület munkájában
  •  Együttműködés a családokkal
   Betöltendő állás szakmacsoportja: Oktatás
   Betöltendő állás munkakörének szakterülete (munkakörcsalád): Emberi erőforrási/oktatási, képzési
   Betöltendő állás jogviszonya: Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony (Púétv.)
   Foglalkoztatás időtartama, munkaideje, formája: Határozatlan, 40 óra, teljes munkaidő (heti 40 óra), Teljes munkaidő
   Munkavégzés helye: Tiszadadai Nyitnikék Óvoda és Konyha, 4455 Tiszadada, hősök tere 9.
   Álláshirdető intézmény bemutatása: Önkormányzati fenntartású, 3 csoportos óvoda.
   A munkáltatóval, állással kapcsolatos egyéb lényeges információ (pl. jogviszony létesítés feltételei, próbaidő, illetmény/ fizetés, speciális 
   adatvédelmi tájékoztatás, szervezet honlap címe stb.)
   Az intézménynél újonnan létesített jogviszony esetén 3 hónap próbaidő a jogszabályok szerint. Az illetmény megállapítására és a juttatásokra a
   Köznevelési foglalkoztatottak jogállásáról szóló 2023. évi LII. törvény rendelkezései az irányadók.

   A pályázat benyújtása:
  •   Elektronikus úton: tdadaovi@freemail.hu
  •   Postai úton: Tiszadadai Nyitnikék Óvoda és Konyha, 4455 Tiszadada, Hősök tere 9.
  •   Személyesen: Komárominé Rikk Csilla igazgató, Tiszadadai Nyitnikék Óvoda és Konyha 4455 Tiszadada, Hősök tere 9.

   A pályázati kiírással kapcsolatosan további információ a 06-20-569 4260-as telefonszámon kérhető.

   Elvárt végzettség, képesítés: Főiskola/Felsőfokú óvodapedagógusi végzettség
   Jogállásból fakadó jogszabályi követelmények:
  •  Büntetlen előélet
  •  Erkölcsi bizonyítvány
   Az álláshoz tartozó elvárások:
  •  Jó kommunikációs és együttműködési készség
  •  Önálló munkavégzés, csapatszellem
  •  Pozitív és felelősségteljes hozzáállás
  •  Terhelhetőség
  •  Rugalmasság
  •  Kreativitás
   Elvárt szakmai tapasztalat időtartama (év): nincs

   Pályázat elbírálása során előnyt jelent:
  •  Hasonló munkakörben szerzett tapasztalat
  •  Az OVPED óvodai adminisztrációs és fejlesztő programban való jártasság
   A pályázat részeként benyújtandó igazolások, alátámasztó dokumentumok:
  •  végzettséget/szakképesítést igazoló okirat(ok) másolata
  •  adatkezelési nyilatkozat
  •  fényképes, részletes szakmai önéletrajz
  •  3 hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítvány
  •  hozzájáruló nyilatkozat pályázati anyagba betekintésről

   A pályázat benyújtásának határideje: A pályázat visszavonásáig.

   Állás tervezett betöltésének időpontja: 2024. 04. 01.


 

DigiMini kutatás – Változó gyermekek

Az új médiakörnyezet új kihívásokkal szembesít bennünket a gyermekek online védelme területén is. A médiaeszközök önálló használata egyre fiatalabb korban kezdődik, egyre több gyermek rendelkezik saját okoseszközzel.

A mai óvodások számára feltehetően a felnőtté válás egyik, ha nem a legfontosabb kulcseseménye a mobiltelefon és internet birtokba vétele, a saját eszköz, ami ott van a tinédzsereknél és a felnőtteknél egyaránt, ami az ovisok számára a vágy „titokzatos tárgya”, de amely egyszersmind aktuális ellenség is, hiszen bizonyos fokig elszakítja őket a nagyobb testvérektől és – főleg – saját szüleiktől.

A kora gyermekkori nevelésnek választ kell adnia a digitalizációval összefüggő komplex problémákra is, hiszen a gyermekek születésük óta a digitális médiakörnyezetben élnek; a kérdés az, hogyan lehet – az életkori sajátosságokat, az óvodai adottságokat és a megváltozott otthoni környezetet is figyelembe véve – felkészíteni a felnőtteket – szülőket és óvodapedagógusokat – a digitalizációval összefüggő fejlesztés-nevelési, pedagógiai kihívásokra. A tiltás soha nem lehet megoldás. A megoldás a tudatos, biztonságos, védett használatban rejlik.

A Digitális Gyermekvédelmi Stratégia keretében 2022-ben elvégzett kutatás során az óvodapedagógusokkal és óvodavezetőkkel készültek interjúk. A kutatás célja az volt, hogy feltárjuk, hogyan lehet támogatni az óvodákat és az óvodapedagógusokat abban, hogy – a családokkal együttműködve – felkészítsék a gyermekeket a digitális környezet lehetőségeire és kockázataira. Ezekből az interjúkból az is kiderült, hogy az óvodás csoportok összetétele megváltozott, más típusú gyermekek érkeznek az intézményekbe, mint évekkel ezelőtt. Sokkal több nehézséggel kell az óvodapedagógusoknak szembe nézniük. Ezek közül néhány:

  • Jellemző a beszoktatáskori önállóság nagyfokú elmaradása, gyakori a szobatisztaság teljes, illetve részleges hiánya.
  • Az óvodapedagógusok szocializációs és alapvető étkezési nehézségekről számolnak be, nem tudják megfelelően használni a gyermekek az evőeszközöket.
  • Jelentősen megnőtt a korai óvodáskorú (3-4 éves) gyermekekre vonatkozó szakértői vizsgálatkérések száma, megnőtt a beilleszkedési, tanulási -és magatartási zavarral (BTM) diagnosztizáltak, és szignifikáns módon emelkedett a sajátos nevelési igényű (SNI) gyerekek, sőt az eltérő fejlődésű gyermekek száma is.
  • Megkésett beszédfejlődés, kommunikációs nehézségek a beszédészlelés és beszédértés elmaradása, mindezt a kötelező, háromévesek körében végzett logopédiai szűrővizsgálatok adatai -Kommunikatív Fejlődési Adattár (KOFA)- is alátámasztják.
  • A gyermekeket:
  • a figyelem, és a koncentráció nagymértékű csökkenése,
  • a türelmetlenség,
  • a kisebb monotóniatűrés,
  • a régebben ilyen mértékben ismeretlen indulatosság, konfliktusok generálása és
  • nagyfokú hangosság jellemzi.
  • Nem szárnyal a fantáziájuk, mivel sokat ülnek képernyő előtt.
  • Megfigyelhető a kézügyesség romlása is.
  • Érzékelhető a mesedeficit, ölbeli játékok, ringatók elmaradása, az együtt játszás hiánya.
  • Megváltozott a gyermekek mesékhez való viszonya is a televíziós és internetes mesenézés, valamint a hangoskönyvek miatt.
  • Az óvodapedagógusoknak több eszközt kell bevetniük, hogy fenntartsák a figyelmet, és „ingergazdagabbá” tegyék a meséket (dramatizálás, bábok, eszközök használata stb.)

 

Az eredményekről bővebben a kutatás összefoglalójában: https://digitalisgyermekvedelem.hu/digimini2/

Vissza